Quines mesures adopta el CNAB enfront de la sequera?

En el Club Nàutic Aiguablava volem posar tots els nostres esforços per a combatre la sequera que estem travessant. És per això que duem a terme una sèrie de mesures per a disminuir la quantitat d’aigua utilitzada en les nostres instal·lacions.

• Les mànegues dels amarraments han estat retirades
  • L’aigua de baldeig de les embarcacions es duu a terme 1 vegada per setmana i sempre per un dels mariners del port.
  • L’aigua utilitzada per a aquests aigualejos és aigua regenerada , no apta per al consum , que el Club s’encarrega de demanar en una cuba i emmagatzemar-la en la bassa d’aigua de 3000 litres de la qual disposem .

Recomanacions ACPET

Els ports esportius catalans tenen la responsabilitat social de contribuir en l’estalvi i l’eficiència en la gestió d’aquest preuat i escàs bé. En aquest sentit *Ports de Catalunya-*ACPET ha elaborat aquest decàleg de recomanacions per a les instal·lacions portuàries que hauria d’aplicar-se mentre duri la situació d’emergència i no es decretin -per part de l’Administració – mesures més restrictives i d’obligat compliment:
1. Com a norma general, es prioritzarà l’ús de boca enfront de qualsevol altre ús.
2. Es realitzaran controls i registres dels consums diaris d’aigua encaminats a detectar qualsevol fuita o incidència en la xarxa interna de subministrament.
3. S’augmentaran les actuacions de manteniment preventiu. La reparació de qualsevol incidència detectada haurà de ser immediata.
4. Les inversions de millora de la xarxa interna de proveïment d’aigua potable seran prioritàries.
5. Es retiraran les mànegues de subministrament d’aigua en les embarcacions instal·lades en les torretes de servei emplaçades en els pantalans.
6. Es reduirà al màxim la durada i la freqüència de l’aigualeig d’embarcacions, tret que aquest s’efectuï amb aigua de mar o amb aigua regenerada.
7. En cas de disposar de reguladors de pressió en les escomeses d’entrada en les instal·lacions o en les edificacions, es regularà la pressió fins al mínim necessari per al correcte funcionament dels equips.
8. Es fomentarà l’estalvi d’aigua i el consum responsable a través de campanyes de sensibilització específiques dirigides als usuaris i al personal intern i extern.
9. El reg d’arbres i arbustos existents es limitarà a la dosi mínima de subsistència. S’abandonarà el reg d’espècies de temporada no adaptades. En cas de realitzar plantacions estivals o nous enjardinaments, es triaran espècies vegetals de secà que no requereixin reg (*tamarius, plomalls, romaní, etc.).
10. Els òrgans de govern i els equips professionals dels ports esportius vetllaran perquè s’apliquin aquestes recomanacions sectorials.
/ Ports Catalunya (ACPET)

By | 2023-07-21T11:46:10+02:00 juliol 21st, 2023|Uncategorized @ca|