BONES PRÀCTIQUES AMBIENTALS – EL BON COMPORTAMENT AMBIENTAL PELS USUARIS DEL CLUB 2018-06-25T14:36:09+02:00

A banda del que el Club  pugui arribar a fer en matèria ambiental, és imprescindible que tots els usuaris i visitants, participin de la iniciativa i es comprometin a seguir les següents pautes de comportament ambiental:

Consum d’aigua:

• Connecti primer la mànega i tanqui l’aixeta abans de desconnectar-la.
  • No deixi les aixetes obertes mentre frega la coberta.
  • Usi difusors de raig interromput.
  • Quan utilitzi els sanitaris del Club, mesuri el consum d’aigua i asseguri’s que les aixetes i les dutxes quedin tancades després d’utilitzar-les.
  • Avisi al personal de Marineria quan detecti una fuita.
  • No malbarati l’aigua dolça, l’aigua és un bé escàs.

Consum i ús d’energia elèctrica:

• Connecti en primer lloc el cable a la presa de la embarcació i posteriorment a la presa de la torreta de servei.
  • Asseguri’s que l’endoll no cau a l’aigua ja que la presència de sal és un perill potencial.
  • Avisi al Mariner de servei quan detecti algun error de funcionament. No manipuli les torretes de subministrament.
  • Un cop hagi carregat les bateries de l’embarcació, desconnecti la presa de la torreta de servei i posteriorment la de la embarcació
  • Quan finalitzi l’ús de la connexió elèctrica, asseguri’s que la tapa de la presa de la torreta queda tancada.
  • Racionalitzi l’ús de la il·luminació a la seva embarcació usant preferentment làmpades de baix consum.

Abocaments i Aigües residuals:

• Buidi les aigües grises, negres i de sentina a l’Estació de succió del Club, situada a l’Estació de servei de carburants.
  • Utilitzi els sanitaris del Club en lloc dels de l’embarcació.
  • Eviti llençar a les aigües del Port les vísceres i restes de la pesca o de qualsevol altra matèria orgànica.
  • Si renta el vaixell utilitzi únicament productes biodegradables.
  • No realitzi transvasaments o manipulació de combustibles o d’olis ni altres operacions que puguin comportar vessaments a les aigües del port.
  • Revisi periòdicament els motors, els acumuladors i sentines, per a detectar-ne possibles fuites.
  • Avisi al mariner de servei si detecta algun vessament accidental.

Residus:

• Separi els residus generats i dipositi’ls als contenidors segons els usos que se li han assignat (orgànic, paper, vidre, envasos i rebuig), no deixi residus que no siguin els admissibles per a cada cas.
  • Dipositi els residus especials (olis, bateries, restes de pintures, fluorescents, o altres) al punt blau. No els dipositi en els contenidors distribuïts pel Club.
  • No aboqui cap substància o residu líquid o aquós en el recinte (olis, greixos, etc.).
  • No deixi les bengales caducades ni en els contenidors, ni en el punt blau ni en cap altre punt del port.
  • No abandoni residus de cap mena en cap punt del Club.

Càrrega de Combustibles:

• Comprovi que el carburant subministrat correspon al que vostè ha sol·licitat.
  • Asseguri’s que la quantitat demanada s’ajusta a la capacitat del dipòsit. Eviti el vessament de combustible a l’aigua
  • Avisi al personal de l’Estació si detecta algun vessament accidental i demani material absorbent si ho considera oportú.

Emissions atmosfèriques:

• Compleixi els límits de velocitat establerts en el recinte portuari tant pels vehicles com per les embarcacions.
  • Procuri no deixar els motors en marxa en el recinte en aquelles situacions que no siguin indispensables.
  • Mantingui en bon estat els motors per tenir una bona combustió, i evitar la contaminació atmosfèrica.

Soroll:

• Qualsevol festa o altra activitat que generi soroll necessiten l’autorització expressa de la Direcció del Club.
  • No mantingui els motors en marxa amb el vaixell amarrat al moll o pantalà.
  • No deixi fluixes les drisses de forma que puguin colpejar el pal.

Navegació:

• Respecti la fauna i la flora de la costa i del litoral. Son el millor regal que tenim per a les nostres navegades.
  • Eviti fondejar sobre les praderies de Posidonia.
  • No llenci al mar deixalles, restes orgàniques, olis, pintures, dissolvents ni cap altre residu líquid ni sòlid, ni tant sols les puntes de les cigarretes.
  • Eviti vessaments de combustible a l’aigua.
  • Eviti el soroll i la velocitat excessiva en la navegació.
  • Respecti el silenci de la natura i el descans dels demés.
  • Navegui, gaudeixi del mar, de la natura i del seu vaixell.